Den Svarta Ängeln

pengar skapar kris

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på en av länets bussar och funderar på hur jag ska kunna ta mig hem igen. Har inte några pengar kvar denna månad för jag fick en så kass lön här i augusti och på de ska csn ha sitt osv och nu ska jag  åka nästan längst upp i länet och det kostade visst lite mer än vad jag hade trott,bra där ängeln, hur hade du tänkt ta dig hem? Fan vad dyrt det blivit med att åka med lästrafiken! jag trodde att vi i Sverige skulle åka mer kollektivt för det är miljövänligt osv,men samtidigt som vi uppmanas till detta så höger länstrafiken priserna och drar ner på linjetrafiken. Smart tänkt där. Jag förstår att folk tar bilen även de korta sträckorna här i länet. att åka två mil för mig kostar 45kr med mitt rabattkort,det är för den sträckan är mellan två zoner. Sjukt ovärt tycker jag.
 
 
Usch pengaproblem är inte hälsosamt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: